FAQs


Assortiment & product

Ik zou voor een uiteindelijke koop graag een voorbeeldproduct ontvangen. Is dat mogelijk?
Minus
Plus

Voorbeeldproducten sturen we u met plezier en gratis. Stuur daarvoor een korte e-mail naar shop@papstar.nl met het gewenste artikelnummer en uw postadres. Verder kunt u op de betreffende pagina met productdetails via de knop "Voorbeeldproduct bestellen" ook direct voorbeeldproducten van de gewenste artikelen aanvragen.

Ik heb nog vragen over een aantal producten. Is het mogelijk telefonisch advies te krijgen?

Ja, ons supportteam staat van maandag tot en met vrijdag van 8.30 - 12.30 uur en 13.00 - 16.30 uur telefonisch voor u klaar op +31 481 715802.

Ik mis bepaalde producten in uw assortiment.
Minus
Plus

We zijn dankbaar voor uw opmerkingen en horen uw wensen graag. Mogelijk kunnen we u vertellen bij welke partnerbedrijven u het verkrijgen kunt of we kunnen dankzij uw tip ons assortiment uitbreiden. Neem hiervoor liefst per telefoon of via de contactmail contact met ons op.

Waarom kunnen er verschillen zijn in de bruto verkoopprijs?
Minus
Plus

Als gevolg van belastingvoorschriften voor leveringen binnen de Europese Unie, kan de in rekening te brengen BTW variëren. De te betalen BTW wordt weergegeven in het winkelmandje, op de productpagina's en bij de check-out zodra het land van levering is geselecteerd.


Tegoedbonnen & kortingen

Ik heb een tegoedbon-, kortings- of promotiecode ontvangen. Waar en hoe kan ik dit in de shop gebruiken?
Minus
Plus

Uw tegoedbon-, kortings- of promotiecode kunt u gebruiken bij het daarvoor bedoelde invoerveld in uw winkelmandje.

Kan ik meerdere tegoedbonnen of kortingscodes combineren?
Minus
Plus

Nee – per bestelling kan altijd maar een code worden gebruikt.

Geeft u verder nog kortingen op de prijzen in de online-shop?
Minus
Plus

Afhankelijk van de betreffende nettowaarde van uw bestelling in de shop geven we automatisch kortingen tot maximaal 5 procent. Bovendien wordt de prijs per stuk lager als u artikelen in een hogere verpakkings- of besteleenheid koopt - bijvoorbeeld dozen in plaats van verpakkingen. Als u buitengewoon veel nodig heeft, dan doen we u ook graag een individueel aanbod.


Verzending & levering

In welke landen bezorgt PAPSTAR?
Minus
Plus

Standaard heeft u de mogelijkheid om een afleveradres in Nederland, België of Luxemburg te kiezen. Voor deze landen gelden onze algemene verzendvoorwaarden. Leveringen naar andere landen binnen de Europese Unie zijn op aanvraag mogelijk. Gelieve er rekening mee te houden dat dit eventueel extra verzend- en bewerkingskosten met zich meebrengt.

Kan de bestelling op een adres naar keuze geleverd worden?
Minus
Plus

Dat is geen enkel probleem. U kunt op weg naar de kassa een leveradres opgeven dat afwijkt van het factuuradres. Dit adres blijft bewaard in uw klantaccount – u kunt er nog meer toevoegen en dit bij latere leveringen weer opnieuw gebruiken.

Mijn bestelling is nog steeds niet bezorgd – hoe is de actuele status?
Minus
Plus

Heeft u al op de trackinglink naar de koerier geklikt, die we u met de verzendbevestiging gestuurd hebben? U vindt de trackinglink naar de koerier ook nog in uw klantaccount.Of heeft u het betaaltype "Op rekening" gekozen – dan wachten we eerst uw betaling af en kunnen we aansluitend daarop verzenden.Als artikelen bij hoge uitzondering op dat moment niet op voorraad zijn, dan informeren we u of schriftelijk per e-mail of we bellen u.

Kan er ook bij een afhaalpunt bezorgd worden?
Minus
Plus

Als u met een privé leveradres in onze shop bestelt, dan verloopt de verzending altijd met DPD. Als de privé klant niet bereikbaar is bij de eerste leverpoging, dan wordt het pakket afgegeven bij een DPD-afhaalpunt. U kunt het afhaalpunt ook direct met DPD afstemmen. Bij zakelijke klanten vinden maximaal drie leverpogingen plaats.

Ik wil mijn nog niet geleverde bestelling annuleren – hoe kan ik dat doen?
Minus
Plus

Een annulering is alleen mogelijk zolang de goederen nog niet door ons aan de koerier overhandigd zijn. Als u wenst te annuleren, laat ons dit dan liefst onmiddellijk per e-mail weten.

Hoe weet ik wat mijn huidige leveringsstatus is?
Minus
Plus

PAPSTAR verstuurt zijn pakketten met DPD.

Zakelijke klanten:

Als zakelijke klant ontvangt u van PAPSTAR samen met de verzendbevestiging een link om uw pakket te tracken via e-mail.

Voor zakelijke zendingen onderneemt de pakketbezorger van DPD tot drie afleverpogingen

Particuliere klanten:

Als particuliere klant ontvangt u samen met de verzendbevestiging een link om uw pakket te tracken via e-mail.

Daarenboven informeert DPD u middels predict over de verzendingsstatus van uw pakket per e-mail.

Als particuliere ontvanger heeft u de mogelijk om met DPD de bezorgtijd af te spreken, het afleveradres te wijzigen of het pakket bij een pickup parcelshop bij u in de buurt laten bezorgen.

De pakketbezorger onderneemt één poging om het pakket bij u thuis te bezorgen. Als u niet thuis bent, dan kunt u het pakket bij een pickup parcelshop bij u in de buurt afhalen.


Factuur & boekhouding

Welk BTW-tarief is van toepassing voor u als klant in de webshop?
Minus
Plus

Wij leveren in Nederland, België en Luxemburg. Het BTW-tarief voor Nederland en België bedraagt 21%. Het BTW-tarief voor Luxemburg bedraagt 17%. Voor leveringen aan klanten met een geldig BTW-nummer in België en Luxemburg bedraagt het BTW-tarief 0%.

Ik heb geen factuur ontvangen. Hoe kan ik mijn factuur bekijken?
Minus
Plus

Als u geen factuur ontvangen heeft bij uw goederen of deze niet per post / e-mail op uw factuuradres gekregen heeft, dan kunt u deze ook altijd in uw klantaccount terugvinden.


Klachten & retourzending

Is het mogelijk om bestelde goederen te retourneren of te ruilen en hoe ga ik te werk?
Minus
Plus

Alle informatie over retourzendingen vindt u hier.

De geleverde artikelen zijn beschadigd. Wat moet ik doen?
Minus
Plus

Dat mag eigenlijk niet gebeuren. Daar nemen we de verantwoordelijkheid voor. Laat ons in dat geval weten – het beste via e-mail naar shop@papstar.nl – of u  een vervangende levering of een creditnota wilt. In enkele gevallen is een foto van de beschadigde goederen of verpakking nuttig, zodat we het beter begrijpen en onze processen verder kunnen verbeteren.

Stelt u ook een retoursticker ter beschikking?
Minus
Plus

Op dit moment kunnen we u nog geen retoursticker bieden.

Als u als privé klant gebruik maakt van uw bedenktijd, dan draagt u de kosten van de retourzending.


Juridisch & Service

Vormen de producten die ik in de winkel zie een juridisch bindend aanbod?
Minus
Plus

De presentatie van de producten in de online-shop vormt geen juridisch bindend aanbod, maar een niet-bindende online-catalogus. U kunt onze producten in eerste instantie vrijblijvend in het winkelmandje leggen en uw invoer te allen tijde vóór het plaatsen van uw bindende bestelling corrigeren door gebruik te maken van de daartoe bestemde correctiehulpmiddelen, die in het bestelproces worden toegelicht. Door te klikken op de knop - Nu kopen - plaatst u een bindende bestelling voor de goederen die zich in het winkelmandje bevinden. De bevestiging van de ontvangst van uw bestelling wordt onmiddellijk na verzending van de bestelling per e-mail verzonden.


Newsletter & reclame

Wat moet ik doen als ik uw newsletter niet meer ontvangen wil?
Minus
Plus

U krijgt de newsletter alleen als u zich daarvoor aangemeld heeft op onze website. Als u de newsletter niet meer ontvangen wilt, gebruik dan de link om u af te melden onderaan de ontvangen newsletter of neem contact op met onze klantenservice.